måndag 5 maj 2008

Bilder i det gröna

Idag har jag fått tummen ur och produktfotograferat det mesta som kom från PB Home förra veckan. Hann ju inte mer än packa upp och njuta lite av sakerna förrän det var dags att packa väskan och åka till Estland och min favoritstad Pärnu. Men nu är det arbetsvecka igen och idag har jag faktiskt fotat ute bland blommor och blader. Det är ju vår!



De här skira vackra glaslyktorna bildar en vacker kontrast mot den grå graniten och i bakgrunden blommar pärlhyacinterna som besatta.



I lerkrukan med nyplanterade små penséer smög jag ner en ljuslykta i fattigmanssilver. Om krukan står under tak kan nog det funka i praktiken också.



Den broderade tvättpåsen hänger i körsbärsträdet...



...Och de rutiga och randiga kuddfodralen hänger på staketet där kaprifolen klättrar.

Apropå tvätt, här ser ni min tvättpåse:



En närgången titt på påsen från Rice:



Och en titt på körsbärsträdet i full blomning:



Det är vår! Nu ska jag äta en sen lunch och sedan hänga tvätt och rensa lite ogräs. Jordgubbslandet är ett ljusblått hav av förgätmigej som jag först tänker fota och sedan göra en jättebukett av. Två flugor i en smäll. :-)

Jag har också antagit utmaningen från Bea om att göra någonting av det man redan har. Eftersom jag är allmänt kass på både sömnad och pyssel tänker jag göra utmaningen "my way". Det blir en liten mini-butik i källaren inredd med vad som finns här hemma. Projektet är typ halvfärdigt så bilder borde kunna komma om några dagar.

Tills dess, ha det så bra! Kram!

7 kommentarer:

Gårdsromantik sa...

Vilka fina varor du fått hem!

Spoännande med minibutiken!

Kram Maud

A home far away sa...

fina vårbilder du har tagit. kul med bilder senare kanske från lilla butiken:-)

Kram från Singapore

Beas sa...

Oj vad du har fotat...kanonfint! Och roligt också att du skriver om utmaningen. Hoppas fler hoppar på då det faktiskt är otroligt inspirerande.

Och bilder redan om några dagar på slutresultatet...hur får du energi?

(Bannern är jättefin, by the way)

Josefine sa...

Vilka härliga bilder!

Anonym sa...

Ååå tvättpåsen - vill ha! Den var jättefin. :)

Solveig sa...

Oi! her var det nasse fint kommet din vei! Jeg likte aller best den vaskeposen fra rice, den var smask**!

og de glasskrukkene var skjønne.

ha en super dag!!

Stina sa...

Hej min gullemorot. Ta det lugnt idag nu.
Morötter ska gro innan de äts, så drick mycket vatten. Kramis;-)