fredag 16 maj 2008

Åsså lite inredning...

Det förra inlägget kändes i dystraste laget så jag gör ett till! Idag visar jag lite detaljer från köket. Egentligen borde jag få tummen ur och storstäda och piffa hela köket men inte idag. Det får bli nästa vecka. Ok, städa ska jag göra idag men jag är tveksam till att jag hinner piffa något.



Min fyndade loppishylla som jag målat vit och fyllt med teburkar. Jag älskar te och sedan jag upptäckte Coozy så har antalet sorter och burkar ökat drastiskt måste jag nog erkänna.



Fler av mina burkar. Spiced Chai Latten är köpt hos Coozy.



Det här är faktiskt fröet till butiken. Januari 2007 upptäckte jag danska nätbutiken Nordhjem och köpte en hel del detaljer till vårt nyrenoverade kök därifrån, bl a dessa "pepparkaksformar" i zink som var märkta med "Bloomingville". Jag förälskade mig i dem direkt och sökte på nätet efter tillverkaren. Hittade till sist TrendKompagniets hemsida och blev kär. Jag är fortfarande vansinnigt förtjust i deras saker och tycker att de bara blir bättre och bättre. Nästa vecka kommer säsongens sista sista varor från TrendKompagniet - den lilla shabby griffeltavlan, skyltar med texten "Mor & Barn Sover" i två olika utföranden och de söta fågelhusen bla.

I morgon åker vi på utflykt!

*kram*

1 kommentar:

Anonym sa...

Tack för tipset på the och kaffe sidan. Jag som är the drickare och bor på landet för ofta nöja mig med icas sortiment!! Och det är inge höjdare
MVH Smillan