tisdag 20 maj 2008

Stora säckar - små hästar

Efter en lång och arbetstyngd vinter har jag äntligen fått tid och kraft att rensa. Som feng-shuientusiast i smyg känner jag att det är helt förkastligt med den röra som är här nu. I kväll har jag tömt stora spånkistan i matsalen på gamla reklamblad. Resultat: 2 fulla sopsäckar! :-o Det är ju inte klokt! Hädanefter får reklamen samlas någon annanstans för i spånkistan ska extraklädseln till sofforna bo.

Dagens Estlandstips är något för alla som älskar djur: Raja Talu.



Det här är paradiset för dig som älskar små hästar. Raja Talu föder upp både minishetland och miniappaloosa och har två stora flockar med hästar.



När man klappat färdigt hästarna finns det mer att klappa på: kaniner, getter, får och grisar som mer än gärna vill bli kliade och få en brödbit.



Raja Talu ligger i Sigaste küla utanför Pärnu mot Killinge - Nõmme. Bra vägbeskrivning borde finnas på turistbyrån i Pärnu. Kostnad för att besöka Raja Talu är 70 EEK för vuxna och 40 EEK för barn.

Nu ska jag skala av mig snyggstassen (har varit på intervju hos Adecco) och snygga upp i köket och badrummet.

*kram*

1 kommentar:

Anonym sa...

Kära nån vilka godingar! :)

Hoppas det gick bra på intervjun och att de inte kan vänta med att ge dig ett fint erbjudande... ;)