torsdag 22 maj 2008

Idag skulle jag ju vara supereffektiv!

Den här veckan vet jag inte vart den tagit vägen åt. I måndags träffade jag mina klasskamrater och åt lunch samt satte ihop vår muntliga presentation till affärsengelskan.

I tisdags klarade vi av den förhatliga presentationen och på eftermiddagen satt jag och surfade runt och sökte jobb helt planlöst. Två timmar senare ringde Adecco och ville träffa mig dagen därpå.

Onsdagen gick åt till hysterisk idiotshopping på förmiddagen. Svarta byxor, svart top med trefjärdedelsärm och som kronan på verket svart golfrutig pullover och svarta mockaskor. Sobert är bara förnamnet. :-D



Efter en snabb omklädning inne på damtoaletten på kinarestaurangen där jag ätit lunch (hittade ingen telefonkiosk!) var det dags för intervju. Det gick bra för idag ringde Adecco igen och ville att jag skulle besöka deras kund som tydligen är sugna på att hyra mig över sommaren. Kan säga att i eftermiddag blev inget vettigt gjort. Har bara lallat runt och fånlett, kollat busstider och läst på företagets hemsida. Bara den som varit utan jobb länge kan nog förstå reaktionen. :-D



På förmiddagen pratade jag med Aftonbladet om bilder. De ville ha med Nublu på en tipssida om lantlig shopping. De fick några leverantörsbilder och så skickade jag med några egna som jag fotade lite snabbt. Det ska ju vara högupplösta bilder till tidningar så mina vanliga produktbilder duger ju inte tyvärr.



Så ser du någon av de här bilderna i Aftonbladets Härligt Hemma så vet du vem som är fotografen.



Och i kväll har jag klarat av cykelpremiären också. Har inte cyklat på flera år men nu ska det bli ändring på det. Oskar har lärt sig cykla också så nu får jag ju sällskap på mina motionsrundor.

Ha det gott! *kram*

2 kommentarer:

Solstrimmor & Stjärnstrålar sa...

Varmt grattis både till arbete och Aftonbladet!!
Önskar dig en trevlig helg och en skön mors dag!
kram
nina

Josefine sa...

Så läckara bilder!

ja nu har Aftonbladet fått en ny köpare ;)

Verkligen effektiv dag!

Håller tummarna för att alla projekten går i lås!