onsdag 1 oktober 2008

Oflyt

Idag var det ju dagen D - dags att hämta nycklarna och börja SKAPA. Ja, ni förstår spänningen. Kan ju säga att det blev ett riktigt antiklimax av det hela.

Först en låååååångsam cykeltur i iskallt duggregn för att leverera lille G till dagmammorna på andra sidan byn. När det var 200 meter kvar och jag nästan gett upp hoppet om att återfå känseln i fingrarna under det här decenniet ringde mobilen. Det var skolan som ringde för att meddela att O kräkts och behövde hämtas. Det jag sade när jag lagt på luren är inte tryckbart. Cyklade till skolan i samma låååååångsamma tempo och hämtade en vitnosig storebror. Så det blev inga nycklar hämtade.

Total motvind hela förmiddagen; bortslarvad Ib Laursen-katalog (sedermera återfunnen, tack och lov!), omöjligt att handla i en ny leverantörs webshop, halva leveransen från House Doctor restnoterad, skrivaren fick spel och spottade ur sig en hel bunt papper med kinesiska tecken och siffror på när jag skulle skriva ut en order, ja, så har det varit hela dagen.

Och som grädde på moset så går det inte att lägga in bilder heller.

Jag ger upp, nattmössa på! Vi ses i morgon!

4 kommentarer:

Lotta sa...

Men oj då vännen, du har haft en riktig Tycho Brahe dag, som vi säger här i Skåne. Men då kan det bara bli bättre, tänk på det!

Jag lovar, om jag tröttnar på bänken så får den flytta norrut!

Kram
Lotta

Lotta "EnVilsenLoppa" sa...

Men kära nån , vilken dag !!!
Håller med Lottan det kan inte bli värre ;-)
Va roligt att du ska expandera , hur kul är inte det , modigt oxå !! Du behöver ingen "liten" vikarie ????
Ja då måste jag lura med syrran på utflykt snart igen då ;-)
Kul att höra från dej !
Kram/Lotta

Eddan sa...

Nej men vilken otursdag! Men du, nu kan det ju bara bli bättre, eller hur! ;-)
Kramar från Anette

Tidsmästarinnan sa...

the only way is up, bejbi!!