torsdag 25 september 2008

Rapport från bakbordet

Ja, kära nån. Jag bakade som en tok förra helgen och igår. Efter sista utbakade plåten med spöken och sniglar var jag så trött att jag stoppade den sista degen i en plastpåse, knöt igen den och stoppade den i frysen. Sedan rullade jag ihop mig med Oskar i hans säng och tittade på "Harry Potter och Hemligheternas Kammare". Efter en rejäl stund kände jag att det fortfarande luktade nygräddade kakor, knallade ut i köket och lyfte ut en plåt med präktigt vidbrända larver. Kolsvarta! Och nej, jag har inte fotat dem! :D Nästa gång jag drabbas av barnkalashybris, snälla stoppa mig!

Bild lånad från Klippans Yllefabrik

Senare på kvällen sjönk jag ner i TV-soffan med min nya filt. En äkta ullfilt från Klippans Yllefabrik. En grå i modellen "Ringar" som är härligt mjuk och fluffig och som har den där härliga ulldoften. Maken, den barbaren, påstår att den luktar kamel. *fnys* Säga så om min hett efterlängtade dyrgrip som jag suktat efter så länge! Om jag inte fått köpa den till inköpspris av en väldigt god vän så hade jag fått fortsätta sukta ännu längre. Men om man slår ut kostnaden på antalet år man har den lär årskostnaden bli väldigt låg. ;)





Jag har hållit på och grejat med fler beställningar idag och en av de som fått mail idag är Palmetten som jag också lånat bilden från. Det blir lite doftljus och vaxkakor från Colonial, badbrus och tvålkritor för de som är lagda åt det barnsliga hållet. ;) Skämt åsido, det blir lite mer inredning och prylar till barnen. Jag har beställt lite från Lisbeth Dahl också, bl a de fina gitarrerna, maraccas, speldosor och myggnät.



Och för att knyta an till rubriken, klart att de här snyggingarna kommer hem igen. Jag avslutar med att avslöja att jag väntar på kataloger från 2 leverantörer som jag längtat länge efter att få ta in i butiken. Nu är de på gång iaf och det känns riktigt bra.

Nu ska jag strosa ut i höstsolen och hänga tvätt. Kramar till er alla!

7 kommentarer:

Sara Mårtensson sa...

Hihi.. skulle gärna ha sett en bild på de svarta larverna. Filten såg mysig ut, jag älskar att mysa under filtar på vintern. Men ååå sånna skålar vill jag ju ha!! De är jättefina!

Kram

Smått och gott hos Lina sa...

Hej! Va snabb du var hihi :-)

Så nyfiken jag blir på vilka nya leverantörer du ska köpa från.

De skålarna är iaf såå fina!

Kram Lina

Lotta sa...

Svarta larver - det hade väl varit perfekt till barnkalaset! :-D

Underbart mysig pläd, förstår att du njuter!

Jag har i dag fått veta att du minsann haft hemlig mailkontakt med maken min! Och Hjalle likadant! Era fulingar! ;-)

Stor kram!

Lotta

Hem och Lycka sa...

Ser riktigt fin ut den där pläden. Och snygga skålar, spännande med de nya leverantörerna.

Tänkte tipsa dig om att din butik är tipsad om bland flertalet nätbutiker i Aftonbladets Härligt hemma i helgen! Grattis! kram

Stina sa...

Hur går det för dig där borta? Puss

Hemma hos Klara... sa...

Svarta larver låter coolt *fniss* passar till Halloween ;) Visst är skålarna snygga! Har 2 st liknande själv hemma som är favoriter.

Ha det gott!
Kram Helena

Anonym sa...

jätte bra blogg