torsdag 30 oktober 2008

Det lackar mot jul

Idag har jag börjat plocka fram lite mer julsaker i butiken. Det mesta har även hunnit ut i nätbutiken. Det är ju snart november och sen säger det bara "POFF" så är det jul innan man vet ordet av! :o



Vackra adventskulor från Madam Stoltz. De säljs packade i silkespapper i en vacker papperspåse från Ib Laursen. Den skymtar i bakgrunden.



Julgrisen kommer från Ib Laursen. Jag blev störtkär direkt när jag såg den på Formex.



Tyghättor med fransk text, också från Ib Laursen, passar perfekt på marmeladglasen som också finns i nätbutiken.

Igår kom det varor från Rätt Start. Det mesta är uppackat i butiken och jag ska försöka lägga in det mesta i nätbutiken under kvällen om jag hinner. Idag har vi nämligen "Höstkväll på Kungsvägen" här i Mjölby och det innebär att vi har öppet ända till klockan 21. *snark* Hoppas att det kommer mycket folk så att det blir lite fart i butiken. Tyvärr är vädrets makter inte alls på shoppinghumör - det är snöblandat regn ute. :o

Och snart är det helg med ledig lördag för mig. Härligt! Det är ju Allhelgona vilket betyder röd dag vilket i sin tur innebär att butiken på Kanikegatan har helgstängt.

Jag önskar er en skön helg!

Kram!

4 kommentarer:

Therese sa...

Åh så mycket vackert som har plockats fram, grisen är bara så charmig. Jag måste tala snällt med tomten (mannen) så han kommer med en sådan till mig ;-) Och tyghättorna skulle passa perfekt nere i min matkällare... http://lurans.blogg.se/2008/august/matkallaren-fore-efter.html

Glad att kunna glädja dig lite, för du och övriga inredningsbloggare glädjer då sannerligen oss läsare dagligen dax. Tänk - med ett par tagenttryck kan man få sig lite vardagslyx till livs, samt energi och inspiration att ta tag i små som stora projekt på hemma fronten :-)

Tack!!!

Ellas Inspiration sa...

Vilka underbara "kulor"! Så söta. Men den där grisen har jag en hel kull av! Min mamma gjorde en sugga och ett gäng kultingar till mig på 70-talet. Gud de måste jag försöka leta fram...'

Har du sett vilken respons vi har fått i tävlingen? Hittills vill 155 besökare vinna ditt fina pris! Verkligen superroligt!

Kram och ha en mysig helg!

Karin

Dubbelörn sa...

Det är ju bara en månad till advent så självklart vill man få all julinspiration man kan ;)

Kram

♥ Fyra årstider sa...

Jag hoppas du kom hem i snöovädret...jag kom från Linköping efter bion och jösses vad snö det var ute.
Kram Lotta