söndag 16 september 2007

Söndagsmys

Urk, vilket trist väder det är. Borta är gårdagens solsken och regnet har duggat ner mest hela dagen. Så för att pigga upp mig beställde jag några filmer från CDON.com. Bland annat filmen "Allt eller inget" som handlar om sex arbetslösa industriarbetare i Sheffield som inspirerade av Chippendales sätter upp en egen show. De lär känna varandra, lär sig dansa och slutligen går de hela vägen. En underbar film med några år på nacken.



En annan favorit som inte heller är ny men som jag funderat länge på att beställa slog jag till på nu. Förut har den jämt varit slutsåld när jag velat köpa den så jag tvekade inte den här gången. Vilken film det är? Tim Burtons "Nightmare Before Christmas" naturligtvis. Spöklikt rolig och passande så här på hösten när både Halloween och jul närmar sig.



Och med tanke på den kommande julen känns även julspecialboxen av engelska sitcomen "Skenet bedrar" som ett bra val. Oumbärlig för den som älskar engelsk humor.



Sist men inte minst kan jag tipsa om en film för hela familjen. Det tog några visningar men numera har t o m den snart fyraårige minstingen i familjen helt fastnat för Wallace och Gromit. "Varulvskaninens förbannelse" är en riktig höjdare som vi ger fem morötter av fem möjliga.



Slutligen en riktig humörshöjare så här års; äppelpaj med vaniljsås. Kan man (nästan) inte få för mycket av. Testade den här men bytte ut solroskärnorna mot en lika stor mängd hackade hasselnötter. Delikat! Vaniljsåsen är självklar till, naturligtvis. :-)

Och om jag orkar ska jag i kväll måla den här



och den här:



Sen är det nog läggdags. I morgon väntar en ny dag och nya tag. Ha en skön kväll!

3 kommentarer:

Lily of the valley sa...

Mycket bra tips! Jag är väldigt svag för "Skenet bedrar".
ha det bra
söndagskramar från Lily

Lotta sa...

Vi har väldigt lika smak vännen! Favoritfilmer allihop! Och serien om mrs Bucket med make är ju bara så underbar!

Så då målar du just nu väl! Blir kanonfint!

massa kramar
Lotta

Lantliga drömmar sa...

Jag brukar också vara för snål för att köpa saker, och göra dem själv istället, men denna satte jag 22 euro på, och åh så enkelt det gick! :-)
/Heidi