onsdag 26 september 2007

Nu börjar det likna nåt

Igår flyttade vi tillbaka Oskars säng till hans rum. Drygt en månad i mitt arbetsrum blev det och det ligger leksaker överallt här. Dom ska få flytta in i mitt Blocketfynd som ser ut så här:



Jag kan säga att det vägde multum. Vi bar det runt huset och in via entrén på framsidan. Säkert har vi i kväll bekräftat någon grannes fördomar om att vi inte är riktigt kloka. :-)Och givetvis ska den målas vit!

Ett annat fynd gjorde jag på Åhléns igår. Fräsch randig blå och vit rull-uppgardin för halva priset. Och Oskar tycker att den är jättesnygg så vi blev nöjda båda två.



Fönsterbrädan är fortfarande nerplockad så ni får nöja er med en sneak-peak på gardinen så länge. Ska ta fler bilder sen när rummet är färdigt.

Skolbänken är på plats också. Nu är det bara matta, hyllor och lite pimpning kvar.



Det blev lite tomt i arbetsrummet efter Oskars säng. Jag blev starkt sugen på att inreda med en dagbädd där. Den här från Jysk skulle nog göra sig bra med något fint quiltat täcke och matchande kuddar tror jag. Eller vad tror ni?



Idag var jag en hårsmån från att göra av med nästan 2000 kr på Nordhjem. Tyvärr (?) är mitt Visa-kort så slitet att det inte går att se de 3 kontrollsiffrorna på baksidan. Det gick inte att betala... :-( Jag får väl gå in på Mollys Hus och bränna 450 spänn på boken "Franske Stemninger" istället. Kanske dumt det också eftersom inredningsprojekten redan formligen väller fram som äggen ur en överfull påskhare här hemma. Hur ska det inte bli om jag läser den boken?

Nu ska jag börja städa undan leksaker. God kväll!

3 kommentarer:

Julias vita drömmar sa...

Jag kan ta skolbänken...
Underbar! Allt kommer att bli så fint.

Lotta sa...

Hej vännen!

Det kommer att bli kanonfint på grabbens rum. Ska bli väldigt roligt att få se slutresultatet.

Och självklart ska du ha en dagbädd med fina kuddar och härligt täcke på! :-)

Jaså, du har också alldeles för många projekt på gång! Jag vet inte var jag ska börja, har massor!

Massa kramar
Lotta

Beas sa...

Superfräsch gardin! Skulle kunna tänka mig en liknande till sonens rum. :-)