onsdag 8 augusti 2007

Trädgårdsfint

Jag har inte bloggat på några dagar. Jobbet och barnen har tagit typ all kraft jag hade. Men idag blir det ett litet inlägg!



Den här mysiga skylten kommer från danska Madley. Förhoppningsvis kommer det att finnas lite saker från dem i min butik (om jag får budgeten färdig någon gång!).

Men nu var det ju trädgårdsfint vi skulle titta på!



Det här äppelträdet bodde vi granne med i 3 veckor i våras. Jag gjorde min säljpraktik på Hotell Strand i Pärnu, Estland. Jag har aldrig sett så många blommor förut på ett äppelträd. Undrar om det blev mycket äpplen också?



Skulle man råka få en rejäl äppelskörd kan man behöva en snygg äppelplockare. Den här finns hos Nordhjem.dk. Skaftet får man dock hålla med själv. :-)



Fula fröautomater till vinterfåglarna finns det ju överallt. Måtte det komma fröautomater som är lika fina som den här vattenautomaten. Och materialet är förstås zink! Vad annars?



Avslutar med en bild från Nordhjem. Jag har en likadan skylt här hemma. Det allra första jag köpte på E-bay efter att ha gjort en sökning på "shabby chic". Jag har inte hittat något bra ställe att hänga den på än. Vågar ju inte sätta den ute på husväggen, då kommer väl halva grannskapet och bankar på för att få köpa ägg. Om de inte vill gnälla över att vi har höns i tättbebyggt område. Det gnället skulle iaf inte jag bry mig om, jag är den enda hönan på den här fastigheten! :-)

Inga kommentarer: