onsdag 29 augusti 2007

Random Act of Kindness

Inom scrapbooking finns ett begrepp som kallas för Random Act of Kindness, slumpmässig generositet är väl en hyfsad översättning till svenska. Det innebär att man plockar ihop saker man inte behöver/vet vad man ska göra med och skickar det till någon. Utan krav på motprestation, bara för att vara snäll och generös.

Jag älskar RAK som det förkortas, jag tycker det är en underbar idé.



Idag hittade jag det här kuvertet i min brevlåda. Det är Mia som har bloggarna Hem och lycka och Pill & Pyssel som skickat det till mig. Inuti hittade jag det här:



Inte bara vacker, den doftar gott också. Jag näns inte pilla upp den söta påsen och kika på innehållet. Jag nöjer mig med att sniffa! :-) Tack Mia för en härlig present! *kram*

Jag har en liten RAK liggandes här som jag lottar ut.Alla som kommenterar i det här inlägget fram till söndag kväll är med i dragningen.

9 kommentarer:

Anonym sa...

Å så fint! Alltid roligt att bli överraskad men nåt fint :-)

Ha en bra dag!
Kram Nilla
(LCroft på fl)

Anonym sa...

Så fin blogg du har! Men undrar vad en RAK är:-)
Kram från Mori

Anonym sa...

Underbara saker du fått. Jättesött. Visst är det underbart kul med RAK. Både att ge och att få.
Ha en skön em/kväll

Kram Mettan

Lotta sa...

Så söt! Visst blir man alldeles varm i hjärtat när där ligger ett litet paket och väntar på en!

Ha en härlig eftermiddag och kväll!
kram
Lotta

Emy sa...

Vilken underbar idé med RAK... :-)
Gud jag har ju en massa små saker som faktiskt andra kanske vill ha. :-)

Och sen är det ju väldigt trevligt att få paket själv också ;-)

Anonym sa...

Så härlit med presenter.. finns inget roligare än att ge. Och vilken fin blogg du har.

kram Pernilla (pressan)

Stina sa...

Tack, gulle dig.

Jo, jag bloggar lite mycket. Men den är kul tycker jag. Det är bara det att min ork finns knappt till för att lyfta kaffekoppen. Jag blir så frustrerad.Grrr...


Såg i tråden att det händer bra saker för er. Roligt, vännen! Hoppas att det fortsätter att vara så i livet.

Jättefina saker du fått. Kramis

Anonym sa...

Underbart kort!
Försökte kommentera i din andra blogg men det gick inte så jag tar det här istället. Det ska bli intressant att se vad du tycker sen om du själv får anställda.
Ha en trevlig formexhelg.

Beas sa...

Passar på att skriva en kommentar.

Är alltid inne och läser, men skriver nästan aldrig. Det går liksom i ett och jag brukar bli avbruten av små barn som ropar efter mamma från sina sängar hela tiden. Just nu sitter de hos sin pappa och kikar på "Extreme Home Makeover" och undrar varför mamman gråter. "Varför gråter hon pappa?" frågar treåringen. "Hon gråter?" säger blivande tvååringen. Maken förklarar att "Vet ni, ibland kan man bli så glad så man gråter av glädje. Allt det glada liksom svämmar över i kroppen"

Så fint!

Och fint har du i din blogg också. Härligt sovrum!