torsdag 23 augusti 2007

Lite matsal

Kaoset bor i matsalen. *urk* Jag är modig nog att visa lite bilder iaf. Om inte annat som avskräckande exempel! :-D



Mitt sideboard blev en helt ny möbel med antikvit färg. Där står nu en liten samling pressglas. Jag vill ha en glasklocka där också. Får leta vidare efter "rätt" klocka bara.



På Ikeas vita tavellister samsas lite nybörjarscrapping med min Tant Eves oinramade tavlor. Tant Eve är min mammas gamla faster i Estland. Hon är en duktig hobbykonsnär som älskar att måla naturmotiv i akvarell.



Så här ska inte matsalen se ut egentligen. Jag vill ha nya stolar (de gamla håller på att ramla ihop!) och Billyhyllorna ska väck. *suck* Ungarna har fått 2 var i ettårspresent av mina föräldrar. Himla snällt, men vad ska man göra när de inte funkar som leksaksförvaring? Ska nog ha dem som förvaring i butiken sen tror jag...

Hela matsalen ska få en make-over sen bara Oskars rum är färdigt. Jag håller på att samla krafter inför sättande av återställartapet och målning. Det verkar som om hans gamla säng duger ett tag till. Han har limmat dit egenhändigt utklippta monsterbilder på ena gaveln idag och tycker att sängen är jättecool igen. Min plånbok drar en lättnadens suck! :-D

1 kommentar:

Lotta sa...

Du tjejen, det tar ett tag när man bestämt sig för att byta stil! Men jag är som du, vill helst ha alt förändrat på en gång.

Vad skönt att Oskars själv har stajlat lite på rummet, pengarna till säng kan du nog komma på andra användningsområde för! :-D

Ha en härlig helg!
Kram
Lotta