måndag 13 augusti 2007

Måla, måla, måla!

Det mantrat har treåringen kört en hel vecka nu. Alla husets färgburkar har han förhoppningsfullt dragit upp ur källaren och sedan slokörat fått baxa tillbaka. Men idag skiner solen och luften känns torr så idag blir det till att måla!



Det är mina matsalsstolar som ska bli antikvita. Nytt tyg på sitsen ska det bli också. Troligen blåvitrutigt men man vet aldrig...

Sonen ska få måla hyllplan. Två av de stora tavlorna i TV-rummet är jag trött på och de passar inte in rent stilmässigt heller så de ska bytas ut mot vita hyllor med lite "plock" på. Det lär ju bli en och annan produktfotografering med dom där hyllorna misstänker jag. :-)



Den här sockerskålen bor på byrån i sovrummet just nu. Den kanske kan få sällskap av lite mer ärvda saker som nu står inlåsta i sideboardet som är 3/4delsmålat med en strykning. Ser inte klokt ut. Ska måla det i helgen när jag antagligen kommer att vara ensam hemma från fredag kväll till söndag eftermiddag. Synd bara att jag måste jobba då också... :-)

Om jag bär mig väl åt kanske jag kan bjuda på "efterbilder" i morgon!

Inga kommentarer: