måndag 7 januari 2008

7 sanningar - en utmaning!

Jag har blivit utmanad av Smått och gott hos Lina och Hem & Lyckas Mia (eller var det någon annan, minnet är lite off idag) att skriva ner 7 sanningar om mig själv. Jag skickar den utmaningen vidare till alla bloggare som känner sig manade att dela med sig av sig själva. :-)



Ett: Jag får mest gjort om jag går upp tidigt och börjar redan på morgonen. Efter lunch står det bara still i huvudet och det blir inte mycket vettigt gjort, tyvärr.

Två: Har taskig tajming med hårklippningar. Missar alltid att boka tid innan håret blivit för långt och frisyren helt galen.

Tre: Håller på att göra mig av med mitt sockerberoende. Det går sådär. Socker är min Cipramil i tillvaron, så är det bara. Men skam den som ger sig!

Fyra: Jag lever i kaos men vill ha ordning. Just nu är hemmet en katastrof. Praktiskt taget all tid går åt till otäcka skoluppgifter och Nublu. Familjen måste få sin kvalitetstid och då växer tvättbergen och dammråttorna frodas. Fast den här veckan ska jag köra ett städrace!

Fem: Är också en riktig hemmakatt som trivs bäst hemma med familjen. Fast jag måste erkänna att det då och då är skönt att smita i väg på egna utflykter som exempelvis inköpsmässor. :-)

Sex: Jag är nästan nykterist. Dricker inte vin och öl och överhuvudtaget är det sällsynt att jag dricker sprit. Det är inget aktivt val och jag lägger inga moraliska aspekter på folks förhållande till alkohol. Jag bara är sådan.

Sju: När jag blir 55+ och barnen flyttat hemifrån då ska maken och jag realisera vårt drömprojekt; en egen liten gård på Ösel där vi föder upp får, tar emot turister och lever gott. Drömma kan man ju! :-D

Ungefär så spännande är jag! ;-)

Inga kommentarer: