tisdag 8 januari 2008

Rapport från CPHome i Köpenhamn

Jag och Lotta som har bloggen Min trygga vrå for till Köpenhamn i lördags för att gå på mässan CPHome och köpa in en del av vårens nyheter till Nublu. Vädret var gräsligt och vi höll på att blåsa bort flera gånger när vi promenerade från stationen vid Örestad till Bella Center.

Vi höll på att vrida halsarna ur led för det fanns så mycket fint att titta på. Först kikade vi in hos Lisbeth Dahl. Som vanligt där var det mycket pasteller och bling-bling. Här fastnade vi för fina vardagssaker, i vår vill jag baka med kärlek! ;-)

Hos Madam Stoltz fanns det zink, zink och åter zink. Mitt favoritmaterial! En otroligt härlig monter där vi verkligen fick längtan efter vår och trädgård!

När vi kom till TrendKompagniets monter suckade vi bara saligt. Härliga krukor, småsaker för lite piff, en grymt snygg lampa i en lite rå industrilook och andra härliga saker hamnade i beställningsblocket hos Britta som är TrendKompagniets jättetrevliga exportsäljare. Faktum är att jag återvände dit på söndagen och gick ett varv till med Britta och handlade mera... Så Lotta, du vet inte exakt vad jag köpt in ändå! *lång näsa* :-D

Vår och sommar vill jag gärna ha lite mera färg i inredningen. Efter en sparsmakat färgsatt höst och vinter längtar jag efter lite färg. Sköna färgrika vitaminpiller för själen och hemmet hittade vi hos Rice. Rice har dessutom en skön attityd i sitt företagande som jag gillar. Deras produktion stöder nämligen olika självhjälpsprojekt i Afrika och Asien. Bl a köpte jag in en jättefin stor kasse som man kan förvara tidningar i innan de är tillräckligt många för att läggas i pappersåtervinningen. Den tillverkas i Indien av fd gatubarn som får lära sig att sy och hjälpa andra gatubarn. Det är sådant som ger design och inredning en djupare mening och det gillar jag. :-)

Nästa vecka är det Formex. Då blir det House Doctor och det roligaste av allt; lite improviserade inköp för "guldkant" på butiken.

Vi går en skön och spännande vår till mötes och jag ser fram emot den. Ett bildfattigt inlägg men några av länkarna innehåller vårkatalogerna iaf. Se och dregla!

*KRAMISAR*

6 kommentarer:

Lotta sa...

Hmmmm....du är en liten luring du! Vad kan det vara för något mer spännande du köpt in? Nu blev jag verkligen nyfiken du!

Tack för en väldigt trevlig och rolig dag! Det gör jag gärna om igen, fast gärna med bättre väder. ;-)

Kram
Lotta

IKT i min vardag sa...

Hej du!

Låter som ett shopping-Mekka! Blir intressant att titta in i nätaffären...

Hälsningar Linda.

Solsjö - Under en vind sa...

Låter som kul!!! Måste ha funnits massor som man vill köpa in!! Du såg inte om Lisbet Dahls vipsbunke återkommit i sortimentet??? Ville så gärna ha den i beige/vitt med handtag på sidan, men de hann utåg innan jag blev ägare till en sån....
Läste dina sju sanningar, vi är lika i mycket! Må gott, kram!

Anonym sa...

Vilken underbar dag det låter som. Nu vaknar vårkänslorna till liv även om det är för tidigt.
Ser fram emot att få se sakerna hos dig sen.

Kram Mettan

Solsjö - Under en vind sa...

Undrar om det är en sån jag menar då....vit inuti och creme utanpå??? Den som fanns förra året var räfflad på utsidan....Får man förbeställa isåfall?....Kram!

Solsjö - Under en vind sa...

NU sitter jag här och hoppar upp och ner på stolen! Det är precis en sån jag vill ha!! Går den förbeställa?? Jag betalar gärna innan...Tack rara så länge för svaret! Kramis!