fredag 26 oktober 2007

Det lackar mot jul...

Redan i slutet av oktober börjar julpyntet leta sig fram i affärer och köpcentran. Välbehövligt för att lysa upp den mörka hösten men lite ledsamt för man hinner ju tröttna både på tjockmagade tomtar och Jingle Bells Rock. Själv föredrar jag numera att pynta med sådant som inte skriker JUL! utan är lite mer neutralt men ändå skapar stämning. Så här:






En krona i rå zink från Ib Laursen i minsta storleken, ett blockljus, lite mossa och några vackra silverhjärtan från Madam Stoltz och vips! ett stämningsfullt arrangemang. Lägg till lite glögg, några knäck, en clementin och så är julstämningen komplett! Det går fort att göra ett sådant här arrangemang också. Jag snodde ihop 3 stycken på kortare tid än vad det tar att baxa fram den kulörta renen ur garderoben. :-)



Ta en skogspromenad i morgon, samla ihop lite mossa, några kottar och lite pinnar.
Då kan det bli så här snyggt sedan:



Den verkligt bekväme gör det riktigt enkelt för sig. En girlang av pärlor från House Doctor och en prisma på lyktan ger också stämning. Sätt på Helga Natt och känn julstämningen komma krypande...



I morgon är det rosa lördag. För varje ny kund i butiken går 5 kr till Bröstcancerfonden. För varje beställning går 10 kr till Bröstcancerfonden.
Investera i dig själv och handla i morgon! ;-)

14 kommentarer:

Hem och Lycka sa...

Jättefint pyntat, klokt att vara lite neutral i pyntet, tror man inte tröttnar lika fort..kram!

Beas sa...

Så fint du arrangerat.

Ja, det är härligt att få njuta av pyntet tidigt, samtidigt som man inte vill att det ska bli FÖR tidigt så att man tröttnar.

Härligt också att du gynnar Bröstcancerfonden, jag blev helt förfärad när jag hörde siffran över hur många kvinnor som får bröstcancer varje år, trodde inte det var så många. 7000 kvinnor varje år!!!!!! Samma som att 20 kvinnor insjuknar varje dag. Jag bleknade och kände hur det hela kröp närmare mig och mina anhöriga med rasande fart.

Lotta sa...

Så fint!!!!!

Ja, oftast är det enkla det vackraste, men känner jag min dotter rätt blir det nog en och annan röd tomte här hemma hos oss!

Ha en riktigt härlig fredag, syns i morgon när jag åter handlar hos dig. Måste ju satsa på mig själv!

Kram
Lotta

Stina sa...

Fint är det och mysigt.;-) Kramis

Stina sa...

Haha...Jag säger bara...- Du är ju för skön du!:-) Kramis

Lavendel & Romantik sa...

Det var ju helt underbart Skitsnyggt Kram/Majsan

Älfgärdet sa...

Har just hittat till dig, men har redan hunnit handla!!! Jättefina saker.

Skatan sa...

Vackert! Mycket hemtrevligt : )

Kram och trevlig helg!!

Dorthe ♥ sa...

Jag håller med dig....tycker om att pynta neutralt...bara lite annorlunda , mysig stämning.
Kram
Dorthe

Solsjö - Under en vind sa...

Verkligen fint!!! Jag gillar detta också på julen, men hos mig blir det faktiskt en hel del rött i juletid...hela året är det blått och vitt annars......

Fick en kommentar av dig att du hoppades på en inbjudan till min nya blogg....skicka mig ett mail så kommer det givetvis en inbjudan till dig!
underenvind@telia.com

Önskar dig en skön söndag! KRAM!

Lotta sa...

Du får nog räkna med att ditt namn kommer att nämnas i min blogg många gånger! Jag har ju fått en egen favoritshop!!!!!

Idag ska vi faktiskt ut ur huset hela familjen, vi ska till Kopparhatten och vandra i skogen. Där är så betagande vackert så jag kan nog inte annat än bli inspirerad av att vandra där några timmar.

(Och så finns där fantastisk mossa, säg inget till nån!!! ;-)

Ha en riktigt härlig dag min vän!
Många kramar
Lotta

Ps Tror att din man har helt rätt, det är nog en egen affär du skulle ha, trist att den är för långt bort för mig bara!!

Stina sa...

Moroten här!*s*

Hur går det med gardinen? Kramis

Solsjö - Under en vind sa...

Nu är inbjudan skickad, säg till om den inte når fram!!
Ser fram emot mitt paket *ler*...., det är som julafton när det man beställt kommer!
Må gott, glädjs så med din framgång i butiken! Kramis!

Handplockat sa...

håller med dej
jag packade upp de där kronljusfaten i zink i lördags på jobbet

de var ju så bra pris på dem tyckte jag
så fint du har gjort

ha en go måndag
jag ska vara höstlovsledig och pyssla med barnen i dag