tisdag 5 februari 2008

Snart är det vår!

Idag är det gråmulet, lite disigt och tidigt i morse kom det t o m några snökorn singlande från skyn. Men våren är på gång! Igår sken solen från klarblå himmel och på eftermiddagen landade två stora kartonger från Madam Stoltz i min hall.

Lotta och jag var ju på CP Home i Köpenhamn och shoppade loss för en månad sedan. Kommer du ihåg de här sakerna Lotta?





Och så vår stora favorit:



Ni glömmer väl inte att det är Fettisdag idag?

Idag kommer sotaren och så ska jag försöka fota och lägga in mer varor i butiken. Det kom inte bara hem hönor och notiser igår. Diskställ och flera olika sorters zinkkrukor ligger också i källaren och väntar på fotografering.

Den lille sjuklingen här i familjen har kryat på sig. Igår låg tempen på 40,2 och då var han inte så kaxig. Idag är febern borta men hostan är kvar. Så det blir till att vara hemma idag och i morgon och titta på Lilla Röda Traktorn och Disneys julfilmer för miljonte gången.



Så här ynklig såg sjuklingen ut igår kväll.

Jag önskar er alla en skön dag! *KRAM*

3 kommentarer:

Anonym sa...

Hej på dig!
Oj, vad länge sen jag kikat in till dig sist, här har det hänt massor, härligt! Härliga nyheter till butiken oxå :)
Har tydligen tappat bort dig ur min blogglista, men nu är du där igen, så jag hoppas kunna kika in här oftare framöver.
Hoppas killen kryar på sig snart!
kram/ruffa

Lotta sa...

OM JAG KOMMER IHÅG!!!!!!!
Jag har ju för tusan drömt om den där underbara hönan!

Ser fram emot fler saker!

Men lille gubben då, man är inte så tuff när man har feber! Stackarn...tur att han mår bättre idag.

Stor kram
Lotta

Lotta sa...

OM JAG KOMMER IHÅG!!!!!!!
Jag har ju för tusan drömt om den där underbara hönan!

Ser fram emot fler saker!

Men lille gubben då, man är inte så tuff när man har feber! Stackarn...tur att han mår bättre idag.

Stor kram
Lotta