torsdag 1 november 2007

Filmmusik

Nu har Nublu blivit med musik också. Varning för känsliga lyssnare för det är mycket gammalt. Ibland misstänker jag att jag är född typ 20 år för sent. När jag har googlat på Nublu har jag upptäckt att det är ett stort namn inom - jazz! Minsann! Man kanske skulle spisa lite? ;-)

Idag är temat film. Några av mina absoluta favoritfilmer har fått ange tonen idag. Oj, vad vitsigt det blev där då. :-)



Först ut är en film som jag bara älskar; humorn, budskapet, skådisarna, storyn bakom den... En av de första riktiga independentfilmerna från England och en verklig höjdare; "The Full Monty" eller som den heter på svenska "Allt Eller Inget". Och musiken gör verkligen filmen. Njut av Tjuren från Wales när han stämmer upp i "You can leave your hat on". Man ska vara lam för att inte kunna dansa till den!



Hela familjen är stora filmslukare. "Hitta Nemo" är en film som hela familjen gillar. Och jag bara älskar låten "Beyond the Sea" med Robbie Williams.



Stundtals så pinsam att titta på att jag själv måste blunda men fylld med humor och skön musik. Och Colin Firth... De som gillar stygga pojkar kan ju titta på Hugh Grant! ;-) Bridget Jones dagbok, så bra!

Sist men inte minst, filmhistoriens största kärlekspar:



Förshrekligt bra, både ettan och tvåan. Och musiken i den? Grym!

Nu ska jag lyssna på bra musik och städa färdigt! *kramisar*

1 kommentar:

Lotta sa...

Helt klart favoritfilmer här också, allihop! Vet inte hur många gånger jag och Cajsa sett Hitta Nemo!

Tackar för paketen! Jag var och hämtade ut den idag, och jag tror minsann där var några hjärtan för mycket! ;-) Man tackar!!!

Kramar
Lotta