lördag 28 juli 2007

149 dagar kvar till julafton

Värsta julfantasten är min yngste son. Mitt i värsta försommarvärmen som var i maj (minns ni den?) satt han och tittade på Disneys julfilmer på DVD. Om och om igen. Maken har nedräkning till julafton i sin mobil. Ni ser ju hur det är i den här familjen. Så jag hakar på och visar lite bilder på julsaker som jag gärna skulle vilja ha i min butik. :-) Blir den butiken verklighet lär julpyntsavdelningen bli något i hästväg! Se själva bara, och kommentera gärna!

Först ut är danska Ib Laursen.
Jag älskar zink, särskilt i kombination med rött och vitt. Överhuvudtaget är jag en sucker för naturmaterial men zinken har en speciell plats i mitt hjärta. Men se här bara vilket julgodis!



Bilden är hämtad från www.iblaursen.dk.

Att danskarna är suveräna på inredning visste jag ju redan. Men när jag surfade in på www.krasilnikoff.biz höll jag ändå på att ramla av stolen. Att ha begäret slog till direkt behöver jag väl inte ens nämna? Se bara!



Vem kan motstå den här? Inte jag iaf!



Ännu mera änglar. Visst är det de små detaljerna som gör det? Det här är "piffing" när den är som bäst. Tycker iaf jag. ;-)



En annan storfavorit hos mig är kronor. Jag älskar kronor. Vet inte varför men jag är tokförälskad i formen hos dem. Jag är inte ensam om det har jag förstått.



Någon mer än jag som blev matt i knäna, började dregla och tala osammanhängande av den här bilden? Jag är kär!



De här ljusstakarna vill jag ha en grupp av på min spiselkrans. Några på matsalbordet också tror jag. De skulle nog göra sig på pianot också...



Fast de här skulle jag ju också vilja ha. Var skulle de få plats? Byrån i sovrummet? På en shabby hylla i arbetsrummet? Eller på en shabby hylla i köket? Eller...



Zink, zink, zink, älskade zink! De här vill jag ha i barnens rum.



Jag avslutar bildvisningen från www.krasilnikoff.biz med lite fina zinklyktor. Känner ni er redo för att fira jul om 149 dagar?

Inga kommentarer: