onsdag 1 december 2010

Fuljulbakning

Ja, hej vad det går och snart är det jul ända till påska. Eller rättare sagt, påsken är redan här. På konditorierna iaf. Fikade ute med familjen förra tisdagen och åt årets första lussekatt och tittade ut på snön som vällde ner från himlen. Såg ut som om Gud Fader självt tappat greppet om ett paket tvålflingor. Medan jag åt lussekatt klämde lille G i sig en semla. Det såg fel ut faktiskt. Galet liksom.

Nåväl. Häromdagen var bebisen på prima humör så jag tänkte att jag passar på och bakar. Degmakandet gick bra och jag har aldrig förr fått till så fantastiskt fluffiga lussekatter. Som nybadade perserkatter i bullformat. Kan bero på att jag till en halvliter röd mjölk tillsatte 200 gr Milda (smöret var tyvärr slut) samt en burk Kesella med 10 % fetthalt.



Utbakningen gick i överljudsfart eftersom den beundrande publiken i babysittern började knorra. Och resultatet: ett riktigt fuljulbak. Men det är gjort iaf. Nu är det bara resten kvar. Eller hur?



Lika fula som de är goda. Och det är huvudsaken.

2 kommentarer:

Vidderna en liten del av Världen sa...

Du bara klagar ;-)
Vem vill ha Statoils katter, när det finns individer?
Länge leve mångfalden!

Essay_writer sa...

looks so delicious