söndag 18 januari 2009

Formex fröjder

Jaha, idag känns det verkligen "dagen efter". Kom hem från Stockholm igår efter en fullmatad fredag/lördag på Formex och som grädde på moset, en härlig utekväll med middag på Fridays med tjejerna på Kvinnliga Företagare. Några hade lyckats locka med sig sina män också. Det tänkte jag försöka med till hösten också. :)



Mässan kändes ganska avslagen. Det var definitivt ingen trängsel i montrarna. De enda som jag såg var välbesökta var Miljögården och Ib Laursen men jag brydde mig inte om att beställa där. Miljögården har webshop för oss återförsäljare och Ib Laursen hade inte mycket nytt såg det ut som.

Nu kom jag ju inte ut tomhänt från mässan om ni trodde det. Det är liksom ingen slump att det finns en bild på en pajform från Gerbera här i bloggen... ;-)



Jag köpte ju några flaskor blåbärsglögg av Jenny före jul. Den glöggen var så makalöst god att jag själv blev sugen på att sälja den. Så naturligtvis var jag hos
Alterhedens Rabarberi och handlade björksaft, blåbärssaft, blåbärste, två sorters glassås och iste av rabarber och hjortron.



Jag beställde också helt gudomliga tvålar och doftljus från Klockargårdens. Vad sägs om doftljus med namn som "Kladdkaka", "Lantkök" och "Trivsamt"? Oemotståndligt om ni frågar mig. Jag tillbringade mycket tid i den montern kan jag säga!

Naturligtvis blev det ett besök hos Madam Stoltz också. Lite tråd och zink blev det, hade ni trott något annat? Och i kväll ska jag sätta mig med Lisbeth Dahls katalog och beställa bakskålar och påskägg bland annat.

I morgon ska jag försöka visa bilder på min nya butiksassistent. Vi ses!

5 kommentarer:

♥ Fyra årstider sa...

Låter som du är nöjd trots allt. vad kul att du handlade av klockargården, jag har en tävling på bloggen med deras produkter.

Ser fram emot vårens produkter..nu är det färdig handlat för ett tag ..tycker i alla fall min man..
Kram Lotta

Vero sa...

Nej, någon trängsel var det inte. Själv så hittade jag en massa fint som jag skulle vilja ha, men det blev bara en beställning för min del. SOm jag nu sitter och väntar på att få hem. Spännande.

Önskar dig en fin dag!

Lotta "EnVilsenLoppa" sa...

Hoppas du inte åkte dit i onödan i alla fall !!!
Här går det trögt på affärsfronten , finns inga bra lokaler antingen för stora eller fööör dyra :-(
De där doftljusen låter ju helt underbara , mmmm !
Ha det gott nu !
Kramisar/Lotta

Eddan sa...

Lite godsaker verkar du ju ha hittat i alla fall :-)! Det ska bli spännande att se vad som dyker upp i butiken framöver.

Må så gott!

Kram från Anette

Lotta sa...

Hej vännen!

Ska bli spännande att se vilka nyheter som hamnar inne hos dig!

Den nya butiksassistenten - är det möjligen signorina Buster? Henne vill jag rysligt gärna se bilder på!

Ha det gott! Jag ska dra mig till sängen. Jag vet att klockan knappt är nio men jag är dödstrött!

Bamsekram
Lotta